sobota, 16 stycznia 2016

ZAMIENNIKI?

Czym zamienić coś niezdrowego, coś co uwielbiamy na coś zdrowego i lekkiego?
W tym poście podam kilka przykładów, zamienników zdrowych dodatków i przekąsek zamiast czegoś tłustego oraz zwykłe propozycje co można zjeść jak "nam się bardzo tego chce".


  • Czekolada, ciastka, batony  to jest pewnie to z czego najtrudniej jest nam zrezygnować - bo jak pewnie większość wie, cukier uzależnia. No to różnie z tym bywa, bo niektórzy kiedy już muszą zjeść idą, kupują i po prostu zjadają. Ale słodkiego zachcieć może się nam częściej niż raz w tygodniu jak głosi cheat meal, wtedy możemy zjeść zdrowy cukier.  Jedną z moich propozycji jest owsianka. Zdrowe i słodkie śniadanie da energie na cały dzień. Owsianka z bananem i miodem to moja ulubiona opcja, ale z suszoną żurawiną, jabłkiem i cynamonem czy różnego rodzaju orzechami i gorzką czekoladą będzie tak samo pyszna i słodka. Kolejną moją propozycją, a raczej zamiennikiem ciasteczek są zdrowe ciasteczka, robione własnoręcznie. Choć ostatnio zauważyłam, że w piekarniach wprowadzili te cudeńka. Na internecie znajdziecie mase przepisów na owsiane, żytnie i otrębowe ciastka i babeczki z różnymi dodatkami - dobierzcie i dopasujcie do swoich upodobań i do dzieła!
  • Ziemniaki - zło czy dobro? Na temat ziemniaków słyszałam i czytałam już tak dużo, że po prostu kieruję się swoimi odczuciami. Ja ziemniaki jem "odświętnie" bo się odzwyczaiłam i czuję się po nich ciężka. Jeśli ktoś je to niech je, bo same w sobie złe nie są - gorzej  z sosami.:) Ja zamiast ziemniaków preferuję ciemny ryż, kaszę gryczaną lub pęczek brokuł/kalafioru.
  • Słodkie jogurty, danonki i inne, pewnie większość lubi zjeść oglądając film czy na szybko podjeść. Ja w pewnym momencie całkiem odzwyczaiłam się od smakowych jogurtów na tyle,  że będąc w sklepie kiedy mogłam pozwolić sobie na taki rarytas nie umiałam się zdecydować bo każdego "nie lubiłam". Zamiast nich komponowałam na wszystkie sposoby jogurty naturalne tak, alby przypominały mi te niezdrowe pełne cukru. Do jogurtu naturalnego możecie dodać tyle rzeczy, że naprawdę zmieni swój smak (dla niektórych bardzo zły i mdły). Spróbujcie łączyć z granolą, owocami, miodem, orzechami a nawet suchymi płatkami owsianymi. Ja często wsypywałam szczyptę prawdziwego, gorzkiego kakao żeby jogurt zmienił kolor co dla wzroku robiło się inne i smaczniejsze.
  • Kolorowe, słodkie napoje - to nieprawda, że odżywiając się zdrowo można pić  tylko i wyłącznie wodę! Soki pić także można, ale te zdrowe. Czyli robione samemu.:) Wystarczy kupić jabłka, banany, pomarańcze czy kiwi - wycisnąć/zmiksować i cieszyć oczy pysznym, zdrowym i słodkim soczkiem. 
Na razie kończę tego posta, jeśli będzie ktoś kto chciałby przeczytać więcej o "moich" zamiennikach to na pewno coś takiego się pojawi.:) 
-A

6 komentarzy:

  1. Ja też "przerabiam" jogurty naturalne tak żeby były słodkie i smaczne, te ze sklepów napakowane są samą chemią :)
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamienniki genialne. Na pewno wy próbuję karolinyjia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Stosujemy wszystkie zamienniki, które wymieniłaś! :) Owsianka z dodatkami, pyyyycha. Oczywiście świetny post. Pozdrawiamy❤

    www.linailia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny blog! Będę częściej zaglądała! :) zapraszam do mnie! :)

    www.paulaintheusa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Też stosuję takie zamienniki! :)

    Poklikasz w linki w najnowszym poście?
    Napisz w komentarzu jeśli klikniesz, gdyż wylosuję kilka osób i podam linki do ich blogów w następnym poście.
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń