niedziela, 10 stycznia 2016

ZDROWE ODŻYWIANIE?

Często w postach poruszałam temat zdrowego odżywiania, że takie "stosuje", zdrowe produkty goszczą w moim jadłospisie, ale nigdy nie napisałam na ten temat nic więcej. Dlatego postanowiłam zrobić takiego posta. Oczywiście żadną dietetyczką nie jestem więc to są moje "rady" jak i spostrzeżenia więc rozumiem jeżeli ktoś się z czymś nie zgodzi.:)

Przede wszystkim zdrowe odżywianie to zbilansowane i pełne wartości odżywianie. Nie chodzi tu o jedzenie jak najmniej lub samych warzyw i owoców, ale jedzenie smacznie, kolorowo i wartościowo. 
Wypiszę po prostu przykłady, do których stosuję się ja, aby było zdrowo. 


  • Woda to bardzo ważna część nie tylko przy zdrowym odżywianiu. Pomaga wypłukiwać z organizmu szkodliwe części  przemiany materii i uzupełnia elektorility.  Zawsze powinno pamiętać się o piciu wody zamiast słodzonych soków.
  • Regularne spożywanie posiłków unormuje uczucie głodu i napadów na "zakazane" dania. Najlepiej jest jeść co 3 godziny. Z czasem, gdy organizm się przyzwyczai nie będziecie już odczuwać głodu nawet po tych minionych trzech godzinach. Osobiście ja jem co 4 godziny.
  • Warzywa i owoce zazwyczaj odgrywają główną rolę w naszym zdrowym odżywianiu.  Dzięki nim nasze posiłki stają się bardziej kolorowe co dla naszych oczu robi się bardziej smakowite. Sałatki warzywne to super opcja na kolacje, ale i dodanie warzyw do nudnego obiadu może dużo zdziałać. Owocami natomiast łatwo zastępuję się słodkości.
  • Rezygnacja z soli to najlepsze wyjście. Sól zatrzymuję wodę  w organizmie przez co czujemy się ciężsi i na wadze także może pokazać się więcej. Zrezygnowanie z soli nie będzie dobre tylko dla waszej wagi, ale i ogólnego zdrowia. Mięsko, surówka, jajka i wszystko inne naprawdę może smakować dobrze bez dodatku soli, a zamiast niej można poeksperymentować z różnego rodzaju ziołami.
  • Lekko a nie tłusto - to w pewnym rodzaju mini motto. Dużo dań, do którego dodaje się olej lub tłuste sosy wcale tego nie potrzebują. Do sałatek czy mięsa z piekarnika zamiast oleju lepiej jest użyć oliwy z oliwek.
  • Odstaw słodycze, nie rezygnuj całkowicie. Słodycze to nie największe zło świata, bo każdy człowiek co jakiś czas tego cukru w organizmie potrzebować będzie. Co jakiś czas można pozwolić sobie na coś czekoladowego, ale też nie na całą tonę.:)



To na tyle, takie zwykłe codzienne podstawy, które mam nadzieję niektórym pomogą.:) A wy jak podchodzicie do zdrowego odżywiania? Piszcie co o tym sądzicie i czy macie inne zdanie na temat podpunktów.

22 komentarze:

  1. Chyba muszę się zacząć zdrowo odżywiać eh...
    fajny post :)
    http://tutajswiatsiekreci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ja sie staram zdrowo odzywiać ale nie odmawiam sobie niczego :)

    http://naataliam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. super post :)

    zapraszam na mój blog prowadzę go razem z koleżanką :)
    http://gabrysia-oliwia.blogspot.com/ -----mam nadzieje ze wpadniesz i dołączysz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Staram się zdrowo odżywiać, bardzo ograniczyłam słodycze gdyż to głównie przez nie moja waga szła w górę. No i pije zdecydowanie wiecej wody :)
    http://asiablogmylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. To super, woda bardzo dużo daje!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ważne żeby sie nie głodzić :)

    OFFICIAL PATTY ¦

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu nie? *oburzenie*
      - chłopak ze środowiska pro-ana

      bjutifiut-lajf.blogspot.com

      Usuń
    2. Bo nie można tak krzywdzić ciała

      OFFICIAL PATTY :)

      Usuń
    3. Ciała, organizmu... Z głodzenia się nic dobrego nie będzie.;)

      Usuń
  7. Staram się pić dużo wody :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawie :)

    zapraszam, zaczynam -- http://gabrieleev.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja z powodów chorobowych przeszłam na dietę wątrobową, która w swoich zaleceniach ma 90% wskazówek, które nadmieniłaś ;)

    http://ilonakasprzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Great post! thanks for sharing I love the way you write and present your blog.

    follow for follow?:)

    xoxo
    www.theclosetelf.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Super post, ja od jakiegoś czasu piję samą wodę i naprawdę czuję się dużo lepiej i nie jestem tak senna jak wcześniej ;)

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  12. ja jestem za zdrowym odzywianiem tylko cos moj chłpak jest na nie
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ehh... Zdrowe odżywianie jest mi zupełnie obce... Staram się zdrowo jeść, ale gdy wychodzę ze znajomymi to nie ma mowy o zdrowym odżywianiu. Muszę w końcu się wziaść za siebie i nie jeść tych niezdrowych i pżpysznych rzeczy zapraszam do mnie karolinyjia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Już sama nie wiem, co o tym jedzeniu myśleć. Jedni piszą, żeby jeść co 3 godziny, a inni, żeby częściej, ale mniejsze porcje :) Można się pogubić.
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częściej niż 3h? Przecież to i tak jest krótka odległość czasu. No i tak, częściej ale mniej, tyczy się właśnie co 3h.:)

      Usuń
  15. ja nie odżywiam się zbyt zdrowo ale może w końcu przydałoby się zacząć ;)

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie to zebrałaś i dobrze, że od początku podkreśliłaś chociażby przy słodyczach, że nie trzeba od razu całkowicie z nich rezygnować. Trzymam kciuki wprowadzenie jeszcze kolejnych punktów na drodze zdrowego odżywiania.

    www.sarahfrompl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczne zdjęcia i ciekawe notki <3

    Coś czuję, że będę wpadała tu codziennie :3

    Zapraszam do mnie :*

    Wspólna Obserwacja :) ?

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń